2014. december 7., vasárnap

Gesztenyés piskótatekercs

Készítettem már gesztenyés tekercset,de nem ezzel a piskótatésztával.Most próbáltam először,és finom,nem esett össze mikor kivettem a sütőből :).
Hozzávalók:
Piskóta: 
-6db tojás
-120g cukor
-150g liszt
-1 mokkáskanál sütőpor
A tojások sárgáját a fele(60g) cukorral habosra keverem.A fehérjéket a maradék cukorral felverem.A lisztet átszitálom.A tojássárgájás cucchoz hozzáadom a felvert fehérjét,óvatosan!,aztán a  sütőporos lisztet is óvatosan,nagy határozott mozdulatokkal belekeverem.
Egy nagyobb sütőtepsit kibéleltem sütőpapírral,belesimítom a piskótatésztát.Előmelegített sütőben 180 fokon 25 perc alatt készre sütöttem.
Kivéve nedves konyharuhára,vagy sütőpapírra borítom,és még forrón feltekerem,így hagyom kihűlni.
Krém:
-1csomag fagyasztott gesztenyepüré (250g)
-2dl Hulala tejszín
-kevés porcukor,ízlés szerint
-rumaroma,vagy rum,ízlés szerint
A kiolvasztott gesztenyét krumplinyomón áttörtem,hozzáadtam pár kanál porcukrot,rumot,majd a felvert tejszínhabot(ezt apránként,óvatosan)
A kihűlt piskótát kiterítem,megkenem,feltekerem.Maradt jócskán krém,abból díszítettem a tetejét is.


2 megjegyzés :

Lazac írta...

én azt a csokitorta receptet várom *szépen néz* :)

pitypang írta...

:) azt teljesen kútfőből csináltam! :)
kis 18cm-es tortaforma,3 tojás,6dkg cukor,9dkg liszt,két kanál kakaópor,ez a piskóta.A krém: 2dl tejszínt felmelegítek,de nem forralom,a két tábla csokit összetörtem,erre ráöntöttem a ,meleg tejszínt,elkevertem/felolvasztottam.A tortácskát három részre vágtam,megkentem a krémmel,meggyszemeket tettem rá,megint piskóta,és így tovább :)
A maradék krémmel díszítettem :)