2009. október 28., szerda

csülkös bableves


Család kérésére főztem.
Reggel lerohantam a piacra,vettem babot,a hentesnél meg füstölt nyers csülköt.
Volt itthon anyutól kapott zöldség,répa(tiszta bio:))
Ez a bab olyan,hogy nem kellett beáztatni előtte való nap,megfőtt szinte a zöldségekkel együtt!
Így készítem:
1/2 kg babot megmosom,hideg vízben felteszem főni.Mikor forr,ezt a levet leöntöm róla.Forró vízben visszateszem főni,rárakom az apró kockára vágott vöröshagymát,sózom(óvatosan,mert a csülök sós!),borsozom,vegeta.Így fől kb negyed órát,akkor beleraktam a csülköt(egészben,megmosva).Fél óra múlva bezöldségeltem a sárgarépával,zöldséggel,zellerrel,zöldpaprikával,petrezselyemzöldel..Elkészítettem a jó fokhagymás rántást,és mikor minden puha,berántom,főzöm még egy kicsit,hogy a rántás ízét elfője.Gyufatésztával tálalom(a képen nincs benne tészta)

Nincsenek megjegyzések :