2009. december 22., kedd

karácsonyi gyümölcskenyerem

Az én karácsonyi gyümölcskenyerem.
Többet készítek(ez az első,ezt mindig felvágom,megesszük),és azokat a szeretteimnek adom,mikor az ünnepek alatt meglátogatjuk egymást.Ez már olyan bevett szokás,mint a húsvéti mazsolás kalácsom :)
Hozzávalók:
-15dkg Rama
-15dkg cukor
-5 tojás
-25dkg liszt
-fél cs. sütőpor
-szárított gyümölcs,dió,étcsoki
-1 citrom reszelt héja
-2 evőkanál rum,vagy rumaroma
A szárított gyömölcsöket(én barackot,papayat,áfonyát,ananászt,mazsolát használtam)beáztatom a rumba.A margarint a cukorral,és a tojásokkal habosra keverem.A lisztet összekeverem a sütőporral,és a citromhéjjal,hozzáadom a vajas masszához.Az aszalt gyümölcsöket kevés liszttel meghintem,összekeverem,és ezt is a masszához ado.Daraboltam fel étcsokit,és diót,ezeket is hozzáadom,összekeverem.
Kivajazott,lisztezett őzgerinc formába öntöm,és 180-200 fokon készre sütöm,ez úgy 35-40 perc.
Be lehet vonni csokimázzal,de én csak porcukrot szoktam rászórni :)

1 megjegyzés :

Icuska írta...

nagyon finom,az enyém is hasonló..