2009. december 19., szombat

madártej

Advent utolsó vasárnapjára készítettem.
valami okból kifolyólag szinte csak karácsony környékén készítek madártejet.

Így készítem:

-2 liter tej

-10 tojás

-40dkg cukor

Egy liter tejet felforralok,és nagyon lassúra veszem vissza.Közben tíz tojás fehérjéből habot verek,és beleszaggatom a tejbe(egy tasak vaniliás cukrot tettem a tejbe).Szűrőre teszem a kész hablabdákat.

A tíz sárgáját kikeverem 40 deka cukorral,és a meleg tejet hozzáöntöm.Még egy liter tejet tesszek fel főni,ebbe öntöm a tojássárgás tejet,és felfőzöm.

Tálba teszem a sárga krémet,tetejére a fehérje labdákat.

Nálunk mindig minimum kettő liter tejből kell készíteni,mert nagyon szeretik(én is :))

Nekem ez a recept nagyon bevált,sosem teszek bele sem lisztet,sem pudingot.A tojások sárgája tökéletes állagot ad a madártejnek :)

Nincsenek megjegyzések :