2010. január 17., vasárnap

gulyásleves csipedettel

Gyorsan kelett egy leves.
Volt hozzá minden alapanyag.
-50dkg sertéscomb
-1 nagy fej vöröshagyma,fokhagyma
-zeller,sárgarépa(4db),zöldség(2),burgonya(4),bors,fűszerpaprika(2kanál),babérlevél,köménymag(fűszer)
Kevés zsíron megdinsztelem az apróra vágott vöröshagymát,rá a paprika,kis víz,bele a kockára vágott hús.(most sertést használtam,de szoktam marhából,sőt csirkéből is).Fűszerezem,felöntöm a kívánt mennyiségre.


Mikor a hús félpuha,hozzáadom a sárgarápát(a zöldséget,zellert már korábban beletettem,mert több főlés kell nekik)Mindent kockára vágok!
Tettem bele a fagyasztóból piros húsú paprikát is.
Zellerzöld,zöldségzöld is a végén.
Míg főtt a leves,gyorsan gyúrtam egy csipetkének valót:
Egy tojás+amennyi vizet felvesz,ezt összegyúrom egy kemény tésztának (nem szeretem a lágy tésztát)
Kinyújtom,apróra csipedem(ha pörkölt mellé van,akkor kicsit vastagabbra hagyom,és nagyobbra csipegetem)Természetesen külön főzöm ki,mire készen lett a csipetke,forrt is a víz,kis só bele,pár perc alatt készre főzöm,lehűtöm.
Nem lett a legszebb a fotó,de nagyon finom,azt garantálhatom.Mint látszik is,nem túl zsíros,ugyanis nem szeretjük a zsíros ételeket.

2 megjegyzés :

Nea írta...

Küldem neked valamit!:)
http://azotthonizei.blogspot.com/2010/01/kreativ-blogger-dij.html

pitypang írta...

Köszönöm! :)