2010. január 5., kedd

pizza

Zsófi lányom sütötte.
Nagyon jó dolgom van,mert megtanítottam pizzát sütni.
Azóta,ha gondol egyet,süt.
Manócska kérte,írjak arányokat.
Ezzel mindig az a bajom,hogy teljesen érzésre,szemre főzök.
Csak a sütiknél használok receptúrát :(
Akkor az arányok,úgy nagyjából
3dl lanyos vízbe teszek egy kanál cukrot,és felfuttatom benne az élesztőt(1-2dkg)
Ebbe a kovászba annyi lisztet teszek,hogy egy lágyabb tésztát kapjak.Jön még bele só,oregánó,olivaolaj...olajat teszek bele legalább 1dl.Kelesztem kicsit,olajozott tepsiben széttapicskolom(nem nyújtogatom deszkán!).Megkenem pizzakrémmel,ketchuppal.teszek rá-most-kukoricát,pepperoni paprikát(mert ez volt itthon,de ez teljesen ízlés dolga,lehet sonka,kolbász,gomba...)És persze a tetejére sajt,lehet többféle is,füstölt és trappista,ki milyet szeret.A sülési ideje kb 30 perc,a sajtnak szépen meg kell sülnie,aranysárgára.180 fokon szoktam sütni.
Aki vékonyabb tésztával szereti,kevesebb vizet használjon!A tepsim hagyományos gázos nagy tepsi.

4 megjegyzés :

shamu írta...

Ügyes a lányod! Nagyon guszta lett.:)
Tetszik ez a fűszeres háttér.

pitypang írta...

Csak olyat készít,amit nagyon szeret :)-és mosogatni nem szeret!!:(
Milyen az új hátterem,nekem nagyon tetszik :)

Manócska írta...

Én nem látok hátteret,csak fejlécet és fehér hátteret:(


Nagyon gusztusos én tegnap este sütöttem pizzát nagyon fincsi lett!:))

pitypang írta...

Manócska,pedig nagyon szép hátterem van!! :)