2010. január 9., szombat

kijevi krémes

Tegnap este sütöttem.
A recept a legújabb Rama sütiskönyvből van.
Az én ízlésemnek nagyon édes!
Szeretem az édességet,de szerintem ez már túl
Legközelebb sima sárga krémet töltök bele!
Tészta:
-40dkg liszt
-1cs. sütőpor
-15dkg kristálycukor
-20dkg Rama
-4 tojássárgája
-2-3 evőkanál tejföl

A diós habhoz:
-4 tojásfehérje
-15dkgcukor
-25dkg darált dió
KRÉM:
2cs.vanilia puding
-5dl tej
-25dkg Rama
-25dkg cukor
1.A tésztához az anyagokat összegyúrjuk.Annyi tejföl kell bele,hogy jól gyúrható legyen(enyém kissé lágy lett).Három részre osztjuk a tésztát.
2.A diós habhoz a fehérjéket kemény habbá verjük,a vége felé bele a cukor,és legvégül óvatosan belekeverjük a diót.
3.Egy kb 27*27cm-es tepsibe belenyújtom az egyik tésztacipót(én sütőpapírt tettem alá).Erre a tésztára rákenem a diós hab egyharmadát.Előmelegített sütőben 180 fokon kb.15 perc alatt készre sütöm.A maradék hozzávalókból ugyan így még két lapot sütök.
4.A krémhez a pudingport a tejjel kikeverem,bele a cukor,megfőzöm.Hűlni hagyom,de közben az elektromos habverővel belekeverek.A vajat is kikeverem,és akissé kihűlt pudinghoz adom.(nekem ezzel az a bajom,hogy nem szeretem a sok vajat a krémekben.+ nem volt vaniliapudingom itthon,csak tejszínes,így azzal csináltam).
5.A tésztalapokat a krémmel megkenve egymásra rétegezzük,és 1-2 órát pihentetjük(nálam ez egy egész éjszaka volt :)

7 megjegyzés :

Manócska írta...

Nem tudom mért de még most sem látom a háttered:((

Manócska írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
pitypang írta...

Nem tudom?de nálam jó,én látom!

pitypang írta...

Más sem látja a hátteret?? :(

Raindrop írta...

http://www.nice.hu/receptek/kijevi-kremes

A képlopós blog miatt kerestem rá erre az oldalra, és megtaláltam a te képed is. Sajnos. :(

pitypang írta...

Megnéztem,de nincs fotó...

Életünk és ételeink írta...

Tetszik ez a krémes nekem! és én sem találok fotót azon a honlapon..így gyönyörködöm a Tiédben andi!