2010. január 24., vasárnap

halászlé VKF! XXXI

Azt hiszem,ez is simán belefér a VKF! XXXI-be.Tegnap készült.


A hal még karácsonyról pihent a fagyasztóban.Akkor kissé túlvásároltunk,így tisztítva,darabolva pihengetett.
Tudvallevő,nem szabad túl sokáig fagyasztani-pontos időt nem tudok..
A tésztám is készen volt,annyit gyúrtam,hogy nem lett mind elhasználva,most ez is bekövetkezett.
Ritkán gyúrok,de a halhoz mindig,és olyankor sokat!
Itt,ahol élek,minden ünnepre halat főzünk,bajai halászlét!
Személyenként fél kiló halat számolunk.
Ezen kívül kell még pár fej vöröshagyma,(ami szintén volt)finom apróra vágva.
A halat besózzuk,-jó,ha így áll pár órát,átjárja,finom lesz a halhús is-bográcsba tesszük,rá a darabolt hagyma.Felöntjük annyi hideg vízzel,hogy ellepje,ne tegyünk rá sokat,mert híg lesz a leve,és akkor pocsék!! Mikor forr,rátesszük a fűszerpaprikát.(mindenkinek meg van a maga titkos ízesítője,hozzávalója,trükkje,ettől olyan finom)A bajai halászlé gyufatésztával van tálalva.Nem belefőzve,mint azt egyszer láttam valahol!!!!!!!!!!Csakis szigorúan külön kifőzve!
Mi pontyból,és törpeharcsából készítjük,van aki tesz bele másmilyen halat is.Esetleg még kárászt szoktunk.
Nem vagyok teljesen biztos,de talán akkor is beleférek a VKF-be,ha nem már egyszer megfőzött ételt hasznosítok újra,ugye??
Nekem nagyon fontos,hogy mikor nincs semmi ötletem,előre eltervezett ebéd,akkor is pillanatok alatt tudok valamit készíteni,mert vannak ilyen innen-onnan maradt alapanyagok,és gyorsan lehet összedobni valamit,ami nem elhanyagolhatóan nagyon finom is!!

4 megjegyzés :

MEGGIE írta...

Andi..., eláll a szemem, szám ennyi szépség láttán és még szeretném is...
Te nagyon ügyes vagy, ezt mindíg tudtam, de ennyire??? Ez már szakácskönyvbe való.

pitypang írta...

Magduska,nem mindig és nem minden sikerül ám! :(
Ezeket örömmel készítettem :)

gondaanyu írta...

Szabad kiegészíteni? Azt hiszem a halászléfőző napnak az oldalán olvastam: igen személyenként fél kiló hal, kilónként egy méretes hagyma, és kilónként egy evőkanál HÁZI ! őrölt paprika. ( Dusnokról, Sükösdről a legjobb)
És lobogva kell főzni.
Mi először a hagymával felforraljuk a vzet, akkor bele a halat és újraforrástól 20 perc. Egy kis bor, vagy paradicsomlé megakadályozza hogy a halhús szétfőjön.

Ilyet láttál, hogy belefőzték a tésztát ??? Mamám !

Seafalcon írta...

Viszem a receptet!
És persze a gyufatésztát ahogy mondod, gyúrni és külön, megfőzni, ahogy Mohácson is készítik.