2012. április 7., szombat

Húsvéti mazsolás fonottkalács

A keltkalácsoknál általában nem szoktam pontosan mérni az anyagokat,DE most tökéletesen pontos anyaghányadot adok a foszlós fonottkalács elkészítéséhez!!


HOZZÁVALÓK:


-1kg liszt

-5dkg élesztő

-10dkg cukor

-10dkg vaj

-5dl tej

-4 tojás sárgája+1 a kenéshez

-1 tasak mazsola(20dkg)

-csipet só


A tejet meglangyosítom,teszek bele egy kanál cukrot,és belemorzsolom az élesztőt.Egy kelesztőtálba szitálom a lisztet,hozzáadom a cukrot,tojást,csipet sót,olvasztott,de nem meleg vajat.Mikor felfut az élesztő-ezt lehet látni-azt is hozzáadom,és jól kidolgozom a tésztát.Én kézzel szoktam,de nem könnyű,mert sok levegőt kell bevinni,ezért lehet robotgép dagasztókarjával is.Állni hagyom kb fél órát,míg a tészta szépen feljön a tálban.Ekkor lisztezett deszkára teszem,átgyúrom,és hat körülbelül egyforma gombócra osztom.-egy kalács három gombócból fonódik össze-Itt is pihentetem a tésztát legalább negyed órát,konyharuhával letakarva.


Minden gombócot kisodrom,három gombócot veszek egy kalácsnak,és mint a kislányok haját,úgy összefonom a kalácsot.Kizsírozott tepsibe teszem,mellé ugyan így a másik adagból készített fonatot.Széleit lekenem olvasztott zsírral,hogy szépen szétjöjjenek sülés után.Tetejüket pedig lekenem tojássárgájával.
Tepsiben is pihentetem legalább tíz percet,aztán 170/180 fokon pirosra sütöm,ez nálam kb. 25 perc volt.


Keltkalácsoknál nagyon fontos,hogy kellő időt szánjunk a tészta pihentetésének!!!


KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET KÍVÁNOK MIDENKINEK!!!!





3 megjegyzés :

haNa írta...

Na szép...mire begyúrtam a tésztát, itt a recept! ;)) Muszáj lesz ezt is kipróbálnom, mert nagyon tetszik! :))

pitypang írta...

Finom,foszlós kalács lesz,érdemes elkészíteni:)
-az előbb kihagytam a hozzávalókból a cukrot,de már pótoltam!!-

Niki írta...

Hát ez tényleg foszlós a képek alapján...már legalább egy hónapja kalács receptet hajkurászok itt a neten,de egyik sem felelt meg igazán az elképzeléseimnek.Ez most nagyon bejött,de azt hiszem felezem a mennyiségeket.