2015. április 18., szombat

Gyümölcsös torta

 nem vagyok cukrász,nem is erősségem a torta készíts,de azért vannak alkalmak,mikor bevállalom :)
Most egy egyensúly tésztát választottam alapnak,és kérésre gyümölcsös lett a töltelék :)
 Tészta:
-20dkg margarin
-20dkg cukor
-20dkg liszt
-4 db tojás
-1cs. vanilin cukor
-2tk sütőpor,csipet só
Sütőt előmelegítem 180 fokra,egy kis tortaformát(18cm)kivajazom,lisztezem.
Tojásokat ketté választom.
A margarint a cukorral,vanilin cukorral simára keverem,hozzáadom a tojások sárgáját is,szép simára keverem.A fehérjékből habot verek,beleszitálom a sütőporos lisztet,csipet sót,óvatosan csomómentesre keverem,majd a tojássárgás cukros masszához adom,és egyneművé keverem.,óvatosan!
A kivajazott formába simítom,180 fokon kb. 40 perc alatt készre sütöm-tűpróba!-
hagyom kihűlni,majd három részre vágom.

A krémet tulajdonképpen teljes egészében improvizáltam,kóstolgattam közben,így jött össze,de azért írok egy kb. arányt,de szerintem ízlés dolga,ki hogy ízesíti.
Krém: 
-25dkg mascarpone
-3 kanál cukor
-2dl tejszín(hulala)
-1 cs, zselatin fix
-gyümölcsök(eper,málna-fagyasztott,barack-konzerv felkockázva az egész kb 20dkg,de nem mértem
-friss eper,kivi,mandarin a díszítéshez
-1 tasak piros gyümölcskocsonya por
A mascarponet a cukorral kikevertem,a gyümölcsöket hagytam kiolvadni,felkockáztam,a tejszínt habosra vertem,tettem bele egy tasak zselatin fixet.A felvert tejszínből kicsit több,mint a felét a mascarponéba kevertem,és a gyümölcsöket is belekevertem,kóstoltam.Megtöltöttem a tortát,tetejét friss gyümölcsökkel díszítettem,lelocsoltam piros gyümölcskocsonyával,a maradék felvert tejszínhabbal díszítettem.
Sikere volt,érdemes elkészíteni!

Nincsenek megjegyzések :