2016. október 2., vasárnap

Paradicsomos gnocchi (krumplinudli)

 A hétvégém sütéssel-főzéssel telt :) Próbáltam azért ésszerűen,pl. ebből a csípős paradicsomos mártásból kétféle étel készült,mindegyik a gyerekek kedvence.Ez az egyik:
Gnocchi(krumpligombóc)
-kb 1 kg burgonya
-2db tojás
-kb 1/2 kg liszt
A krumplit sós vízben megfőzöm,leszűröm és burgonyanyomóval összetöröm.hagyom kissé kihűlni,langyosra.Beleteszem a tojást,és annyi lisztet,amennyit felvesz.Rugalmas tésztát kell kapni,ne ragadjon! Szeleteket vágok belóle,kinyújtom,és feszeletelem,nagyobb nudlik lesznek.Forrásban lévő sós vízben kifőzöm ( a tésztába én nem tettem sót,mert mindkét főzővízbe tettem)
Mártás:
-3db aprított paradicsom konzerv
-fokhagyma 6-7 gerezd
-olivaolaj,só,bors,bazsalikom
-chili paprika,chili jalapeno paprika
Olivaolajon(kb 2 evőkanálnyi) a fokhagymát lepirítom,ráöntöm a 3 doboz paradicsom konzervet,ízesítem,összeforralom.Kicsit főzöm,ha kell vizet adok hozzá-kellet! Mikor kész-ez kb negyed óra-botmixerrel átturmixolom,így nem lesz darabos.
Tésztákhoz feltéttként kiváló.Aki nem szereti a csípőset,az hagyja ki a paprikákat.


Nincsenek megjegyzések :