2014. december 24., szerda

gyümölcskenyér

 Az ünnepi gyömölcskenyerem,tele aszalt gyümölcsökkel,narancshéjjal.A bejglit nem igazán kedvelem-az is van-nekem a gyümölcskenyér elmaradhatatlan!
Tészta:
-3 db tojás
-150 g vaj
-150 g barna cukor
-170 g liszt
-1/2 tk sütőpor
-1 narancs leve és reszelt héja
-1 kk vanília esszencia
-100 g aszalt citrus mix
-csipet só
Sütőt előmelegítjük 180°C-ra, őzgerinc formát
kivajazzuk, lisztezzük, félre tesszük.
Vajat a cukorral, vaníliával, csipet sóval habosítjuk, 
majd a tojásokat egyenként hozzá adva tovább keverjük.
 Sütőpor-liszt keveréket hozzá adjuk és narancs levével,
annak reszelt héjával ízesítjük.Mehet bele az aszalt citrus keverék.
A formába simítjuk a masszát és 35-40 perc
 alatt készre sütjük.Nekem villany sütőm van,20 perc elteltével letakartam,és még 20 percig sütöttem.
Mikor kész,kiveszem,rácson hagyom kihűlni.
Tetejére narancsos cukormázat tettem.

Nincsenek megjegyzések :