2010. április 2., péntek

mazsolás fonottkalács

Mi a húsvéti sonkához édes,mazsolás kalácsot eszünk(Zsófi kivétel,ő kenyeret).Ezt a férjem hozta magával,anyukája így csinálta,és én is átvettem.Most kettő fonatot készítettem ebből a lisztmennyiségből,szoktam egyet is,akkor nagyobb.
-1kg liszt

-5dkg élesztő

-10dkg cukor

-10dkg vaj

-5dl tej

-4 tojás sárgája+1 a kenéshez

-1 tasak mazsola(20dkg)

-csipet só

A tejet meglangyosítom,kis cukor bele,felfuttatom az élesztőt.Lisztet beleszitálom egy tálba,pár kanál cukor,csipet só.Beleöntöm a kovászt,vajat,tojást,összedolgozom,ilyenkor szoktam egy nagyon kevés olajat is hozzáadni.Pihentetem.Mikor majdnem duplájára kelt,(most)6 részre osztottam,átgyúrtam,pihentettem.összefonom,tepsibe teszem,lekenem olvasztott vajjal,tojássárgával.Pihentetem.180 fokon 30 perc alatt készre sütöttem.

A keltkalácsoknál nagyon fontos,hogy nem szabad kapkodni,időt kell hagyni a pihentetésnek is!





8 megjegyzés :

Niki írta...

Nagyon szép lett a kalácsod:)Én majd csak vasárnap sütöm meg,de az kuglóf lesz...férjemtől kaptam egy kuglóf formát,muszály felavatni:-DDDD

Jade írta...

Hu, de szepek a kalacsok! Gyonyoruek!

Livi írta...

Hűha, nagyon szépek lettek!!! :)

Bianka írta...

Nagyon szépek lettek

Andi írta...

Hú de szép!
Mazsolát kihagynám, de jöhetne egy szelet!
Kellemes Húsvéti ünnepeket kívánok!

Gizi írta...

Nagyon szépek lettek a kalácsaid, és mazsolával fincsi lehet.

Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!!

Belly írta...

Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

pitypang írta...

nagyon finom lett,ma is kellett sütnöm:)
Kellemes húsvétot mindenkinek :)

Gizi,mazsolával nagyon finom,ki kell próbálni!!

Andi,lehet mazsola nélkül is,próbáld ki,nagyon jó foszlós!!!!

Niki,nekem eddig a cseh kuglóf izlett a legjobban,majd megnézem a tiédet,lehet,az még jobb recept lesz! :)