2010. február 28., vasárnap

sajtos pogácsa

Az édes sütik mellé kellett tegnap egy kis sós is.
Csupán csak pár pogácsa receptet ismerek,ezt a receptet még kezdő háziasszony koromban kaptam egy kedves kollegámtól.Azóta is gyakran készítem.
Hozzávalók:
-50dkg liszt
-25dkg rama
-2dl tejföl
-2dkg élesztő
-1 tojás
-sajt(20dkg),só
2dl tejfölbe teszek egy kiskanál cukrot,és belemorzsolom az élesztőt,felfuttatom.Közben a lisztben elmorzsolom a hideg margarint,hozzáadom az élesztős tejfölt,a tojást,sót(egy csapott kanálnyi,de meg szoktam kóstolni ilyenkor a nyers tésztát),reszelek bele valamennyi sajtot.Összegyúrom,és legalább egy órára hűtőbe teszem(nem kell megijedni,egy nagyon lágy massza először).Mikor kiveszem a hűtőből,lisztezett deszkára teszem,átgyúrom,kinyújtom,tetejét bevagdosom,megkenem tojássárgájával,megszórom reszelt sajttal.Szaggatom,tepsibe rakom,amit nem kell kikenni,papírt lehet alá tenni,de én azt sem tettem,a tészta elég zsíros.
180 fokon,előmelegített sütőben tít perc alatt készra sül,vagy 15 perc..figyelni kell,gyorsan megsül!!!!
Egy könnyű,ízletes pogácsa,másnap is tökéletes :)
Készítettem még Zsófi kérésére meggyes sütit is,amit már egyszer ide beírtam,ITT VAN

Nincsenek megjegyzések :