2010. március 21., vasárnap

marhapörkölt


Nem nagy tudomány marhapörköltet készíteni :).Jó lesz,mert holnap tudják ebédelni!Gerslivel adtam ma(először úgy gondoltam,ezt a finomságot elrontom az árpagyöngyel,ezért volt tarhonya is)De nekem nagyon ízlett a gerslivel!!!
-1kg marhahús(lábszár,mondjuk)
-1 nagy fej vöröshagyma
-pár kanál fűszerpaprika
-só,bors,kevés fűszerkömény,babérlevél,lehet vörösbor is,én most nem tettem.
A húst felkockázom,a vöröshagymát apró kockára vágom.Zsiradékon üvegesre pirítom,félrehúzom,ráteszem a paprikát,kis vízzel felöntöm.Párszor visszapirítom zsírjára,aztán ráteszem a marhahúst,annyi lé,hogy éppen ellepje,vagy annyi se.Lefedve főzöm,fűszerezem.Tettem bele még fokhagymát,és paprikát is.
A gerslit megfőztem,leszűrtem.

10 megjegyzés :

Niki írta...

Gerslit még nem ettem.Finomnak igérkezik,de a fiúk nem szeretik a marhahúst:(én pedig szeretem,dehát a fiúk miatt nem szoktam készíteni.

Bianka írta...

Nagyon guszta. Gerslit már ettem, de nem köretnek.

Livi írta...

Imádom a marhapörit :D
Gerslit még nem ettem... kikéne próbálni!

jókaja írta...

De jó ötlet a gersli köretnek! Szeretem is, csak köretként még nem jutott eszembe :-)

Andi írta...

Nagyon guszta! Nálunk nagyon bejönne!!!

pitypang írta...

Niki,én nagyon sokáig nem ettem meg a marhahúst(még ma sem eszek kacsát,libát,bárányt,nyulat,tengeri herkentyűket)!!
A marhahúst viszont megszerettem :)

pitypang írta...

Bianka,én a gerslivel még csak ismerkedek,és nem is tudom,mit lehet még készíteni belőle!!

pitypang írta...

Livi,mikor főzöm,nem kimondottan jó az illata,de az íze nekem bejött :)!

pitypang írta...

Jókaja,megyek,és megnézem,nálad milyen receptek vannak,mert én nem tudok semmi mást készíteni belőle:(

pitypang írta...

Andi,nálunk is!! :) :-)