2010. március 28., vasárnap

pozsonyi kocka

Volt itthon tegnapról kifőzött kockatésztám,de semmi hozzá...ilyenkor szokott a kukában landolni.De most nem!!Nagyon-nagyon régen sütöttem már ilyen sült-főtt tésztát :)
Egy zacsi tésztát kifőzök,leöblítem.Egy nagyobb tálba 10dkg vajat olvasztok,4 tojás sárgájával,és 20dkg cukorral összekeverem,citromhéjat reszelek bele,mazsolát is dobálok bele,és egy nagy doboz tejföllel az egészet összekeverem(édesmártás),beleteszem a kifőtt,leszűrt tésztát,összekutyulom.A 4 tojásfehérjéből 5dkg cukorral kemény habot verek,és ezt is az édesmártásos cucchoz adom,óvatosan,hogy a hab ne törjön!
Egy tepsit kivajazok,zsemlemorzsázok,a tészta felét beleöntöm,elsimítom,megszórom cukros darált mákkal(nem mértem,annyit szórtam rá,hogy befedje,a mákra teszek baracklekvárt,amit kissé kikevertem,hogy jól lehessen vele dolgozni(kis vízzel).Ráteszem a maradék tésztát,elsimítom,előmelegített sütőben,180 fokon pirosra sütöm(légkevertem).Mikor kész,kicsit pihentetem,és szeletelem.Én nem tettem rá porcukrot,nekünk így is eléggé édes :)



6 megjegyzés :

Andi írta...

Hívlak egy kis játékra... :-)

Andi írta...

Viszem a receptet, nekem is szokott tésztám maradni, mikor a fiúknak főzök. Meg is csinálom legközelebb!

haNa írta...

Szia!
Nálunk a maradék túrós tészta szokott eképpen elkészülni, hogy ne kuka legyen a maradék sorsa. Persze a mákos résztől elhagyva.

Nem rég találtam az oldaladra Gabica Pink fakanalában és ha nem baj, ezután rendszeresen jönnék és vinnék is tőled recepteket, mert határozottan jó vagy konyhában! :))

Bianka írta...

Már ettem, de nem készítettem. Jó ötlet tészta maradékra. Nagyon guszta

1 írta...

Hű de egyszerű és nagyszerű!

Liza írta...

Nagyon jó, még édesen nem készítettem rakott tésztát, ki fogom próbálni!

Szeretnélek egy játékra meghívni, ha van kedved hozzá!