2010. március 7., vasárnap

sörkifli





Barátnőm adta a receptet,nekünk nagyon ízlik,és egyszerű az elkészítése.Nincs benne semmi töltelék.
-50dkg liszt
-2dkg élesztő,kávéskanál só
-6dkg vaj a tésztába,és 10dkg a kenéshez
-2-3dl tej
-1tojássárgája,köménymag
Az élesztőt felfuttatom a tejben(kis cukrot is teszek bele).A felfutott élesztőt a liszthez adom,a sót és a 6dkg vajat is.Összedolgozom,egy jól gyúrható tésztát kapok.Négy cipóra osztom.Kis ideig kelesztem(addig az ebéd többi részét készítettem)
Kör alakúra nyújtom,jó vékonyra,megkenem olvasztott vajjal,és cikkekre vágom(8-ba)
Kintről befelé feltekerem,tepsibe rakom,megkenem tojássárgával,és megszórom sóval,köménymaggal.Még egy órát hagyom a tepsiben kelni(siettem,csak kb. fél órát állt),180fokon előmelegített sütőben pirosodásig sütöm,ami olyan 20 perc volt nekem.
Legközelebb édesen fogom elkészíteni,valami finom lekvárral,pl. áfonya,vagy ribizli....

7 megjegyzés :

Niki írta...

Nagyon szépek ezek a kiflik:)Nagyon ügyesen megformáztad őket.És magába is finom,hogy nincs benne töltelék?

pitypang írta...

igen,ezt lehet enni mondjuk reggelire,vagy vacsorára felvágottal,vajjal...bárhogy!
munkatársam így ette a melóhelyen,onnan van a recept :)

Niki írta...

Ez tök jó mert mostanában azon agyalok hogy zsemlét,vagy kiflit kellene sütni.Nagyon szép kiflicskék...de tényleg:)

pitypang írta...

pillanatok alatt megették,pedig 32darab lett(4*8).
Holnap lekvárosan csinálom,vettem klassz áfonyadzsemet :)

1 írta...

Gyönyörűszépek, és olyan katonás rendben állnak itt!

Niki írta...

Andi!
Szeretném ha meglátogatnál:)))

pitypang írta...

Macskusz,rendet vágtam köztük:) :)

Niki,köszönöm!!!!!!!!!! :)