2010. március 6., szombat

tiramisu




Azok közé tartozok,akik nem kimondottan szeretik a Tiramisut.Így minden lelkiismeret furdalás nélkül elkészíthettem.Még Zsófi szülinapjára vettem a mascarponét,de a betegség ledöntött a lábamról,és ez már nem készült akkor el...de nehogy kárba vesszen,így tegnap este megszületett :)

A recept a doboz fedőlapján van,csak annyit változtattam,hogy nem teszek bele nyers tojást,mert attól én iszonyodok!!!

Lefőztem egy jó erős kávét.Tálkába öntök 2dl,teszek bele egy kanál cukrot,és egy kis rumot,ebbe áztatom a babapiskótákat(2cs).Mivel nem használtam nyers tojást,vettem hozzá egy doboz Tiramisu krémport,ezt 2dl tejjel robotgéppel összekevertem,beletettem a mascarponét(25dkg),és összedolgozom.A piskótákat beleforgatom a kávés cuccba,lerakom egy szögletes tálba,rá a krém fele,megint egy sor kávéba áztatott piskóta,rá a maradék krém.Tetejét megszórom kakaóporral.

-2-3dl feketekávé

-2cs. babapiskóta

-2dl tej

-25dkg mascarpone

-pár kanál cukor,egy kis rum,1 vanilin cukor

-1 doboz tiramisu krémpor

Ha tojással készítem,akkor a tojásokat szétválasztom,a sárgáját 2 evőkanál cukorral és a vanilin cukorral habosra keverem.Hozzáadom a mascarponét,és kemény krémmé keverem.A tojásfehérjéből egy kanál cukorral habot verek,és és a tojásos mascarpones krémhez adom.A továbbiakban úgy járok el,mint fent leírtam,rétegezem.





7 megjegyzés :

Niki írta...

A Tiramisut én csak úgy szeretem ha elémrakja valaki.És ez itt a képen pedig nagyon krémesnek és nagyon gusztának tűnik.És ha még meg van díszítve egy kis tejszínhabbal...Hmmmmmmmmmmmm:)

pitypang írta...

Elkészítése nem tartott fél óráig sem :),áááá nálunk nem tesznek rá tejszínt,már megették anélkül :) :-)

Niki írta...

Tudod Andi,eddig amikor bejegyzést vagy képet tettem fel,mindig úgy csináltam hogy ezt majd látni fogják,és másoknak tettem fel,nem magamnak.De egy pár hete azt vettem észre hogy nem másnak csinálom hanem magamnak.Magamnak fényképezek,magamnak írom a recepteket.Persze ugyan úgy másnak is csinálom,de nem fontos az hogy más látja.Hogy tettszik-e vagy sem annak aki látja.Érted?Ide,ebbe a blogba menekülök a hétköznapok gondjai elől .Nagyon aranyos vagy,és örülök hogy így ismeretlenül is de megismerhettelek:)Te is találd meg az örömed a blogodban:)

Manócska írta...

Én a tiramisut natúr vajkrémmel csinálom nem a drága mascarponeval.Nagyon finom,egyszer próbáljátok ki így is.

Manócska írta...

Én a tiramisut natúr vajkrémmel csinálom nem a drága mascarponeval.Nagyon finom,egyszer próbáljátok ki így is.

pitypang írta...

Manócska,úgy még sosem csináltam,nem is gondoltam,hogy úgy is jó lehet!? :)

Melinda írta...

Jól néz ki nagyon és szeretem is!!!